Tapahtumainfo

KISAPÄIVÄ

20.7.2024

SARJAT

KILPA-MARSKI 

KUNTO-MARSKI

KILPAILUKESKUS

Hämeenlinna

Paikka ilm. myöh. 

Kumpaan sarjaan osallistuisin?


Kumpaakin sarjaan osallistuville suosittelemme hankkimaan tai vuokraamaan pyörään karttatelineen. Tämä tekee pyöräilyosuuksista sujuvampia ja miellyttävämpiä. Ole vuokraustarpeesta yhteydessä järjestäjään. Karttatelineitä myy Mika Tervala: https://www.karttatelineet.com

Tapahtuman aikataulu

Tapahtuman aikataulu on viitteellinen, aikataulu tarkennetaan kilpailukirjeessä noin kaksi viikkoa ennen tapahtumaa. 


Kilpa-Marski

08.30: kilpailumateriaalin jako alkaa 

09.30: ratamestarin ohjeet kilpailuun liittyen

09.55: kilpailun lähtöön ryhmittyminen

10.00: kilpailun lähtö 

noin 15.00: ensimmäinen joukkue maalissa

Palkintojenjako n. 15:30 (kun mies-, seka- ja naisjoukkueista kolme parasta selvillä)

17.00: maali sulkeutuu (radan maksimisuoritusaika 7 h)


Kunto-Marski 

Kunto-Marskissa kilpailuun lähdetään kahdessa erässä.

Kunto-Marski LÄHTÖERÄ 1

08:30: kilpailumateriaalin jako alkaa

09.30: ratamestarin ohjeet kilpailuun liittyen

09.55: kilpailun lähtöön ryhmittyminen

10.00: kilpailun lähtö 

noin 13.45: ensimmäinen joukkue maalissa

16:00 maali sulkeutuu (radan maksimisuoritusaika 6 h)


Kunto-Marski LÄHTÖERÄ 2 

09:30: kilpailumateriaalin jako alkaa 

10.30: ratamestarin ohjeet kilpailuun liittyen

10.55: kilpailun lähtöön ryhmittyminen

11.00: kilpailun lähtö 

noin 14.45: ensimmäinen joukkue maalissa

17:00 maali sulkeutuu (radan maksimisuoritusaika 6 h)


TAPAHTUMAN TIETOJA

Seikkailun kulku

Seikkailu käydään joukkueina (2hlö). Ajanotto alkaa lähdöstä. Joukkueiden tulee edetä reitti läpi järjestäjän antaman reittikirjan ohjeiden mukaisesti. Joukkueet käyttävät koko matkan ajan suunnistus- tai maastokarttoja reitillä etenemiseen. Leimaaminen rasteilla tapahtuu elektronisella EMIT-leimausjärjestelmällä. Nopeimmin reitin edennyt joukkue voittaa.

Kilpailijoiden tulee varautua kantamaan kantamaan tarvitsemansa nesteet ja energiat koko seikkailun ajan.

Sarjat, sarjojen kestot ja palkinnot

Kilpailussa on kaksi sarjavaihtoehtoa: Kilpa-Marski ja Kunto-Marski.  Sarjojen sisällä mies-, nais- ja sekajoukkueet suorittavat saman reitin.

Kunto-Marskissa maksimijoukkuemäärä on 80 joukkuetta. 

Kilpa-Marski on kaikkien sarjojensa osalta seikkailu-urheilun SM-sarjan osakilpailu vuonna 2024. 

Reitillä etenemiseen on maksimiajat: Kilpa-Marskissa joukkueella on käytössä 7 h ja kunto-Marskissa 6 h reitillä etenemiseen. Joukkueen tulee saapua ennen maksimiajan täyttymistä maaliin, vaikka reittiä ei olisi kokonaan suorittanut. Maksimiajan ylitys aiheuttaa hylkäyksen. 

Kilpa-Marskissa palkitaan tuotepalkinnoilla kolme parasta miesjoukkuetta, kolme parasta naisjoukkuetta ja kolme parasta sekajuokkuetta. Kunto-Marskissa on arvontapalkintoja. 

Seikkailun liikkumismuodot

Seikkailussa edetään jalan, pyörällä ja meloen maastokarttojen ja reittiohjeiden eli reittikirjan avulla. Lisäksi reitillä on yllätystehtäviä eli QUEST-rasteja. Kilpa-Marskissa noudatetaan Suomen seikkailu-urheiluliiton ohjeistusta kilpailukulusta. 

Sotilasurheiluliiton sarja 

SOTUL:n joukkueiden paremmuus ratkotaan Kilpa-Marskissa ja Kunto-Marskissa. Joukkueen jäsenten tulee kuulua sotilasurheiluliiton alaiseen seuraan. 

GPS-seurantalaite

Jokainen joukkue saa materiaalinjaossa GPS-seurantalaitteen, jota tulee kantaa mukana kokokilpailun ajan repussa tai vastaavassa kantovälineessä. Joukkue on korvausvastuussa kadonneesta laitteesta.

Ensiapu ja oma vakuutusturva

Kilpailuorganisaatiolla ei ole lääkintätiimiä, joten ensiapuvälineet ja matkapuhelin ovat ehdottomia kantaa mukana (suositellaan 112-sovelluksen lataamista matkapuhelimeen). Huolehdi myös omasta vakuutusturvasta: kilpailijat kilpailevat omalla vastuullaan/omalla vakuutuksellaan tapahtuman aikana. 

Pukeutuminen ja peseytyminen

Pukeutumiseen ja peseytymiseen löytyy tiloja kilpailukeskuksesta.

Melontakalusto

Melontakalustona on avokanootti. Kanootti, liivit ja melat tulevat järjestäjältä. Omien välineiden käyttö ei ole mahdollista. 

Ruokailu 

Lisämaksusta (12 e) ruokailu kisan jälkeen. Kilpailumateriaalin yhteydessä on ruokailun maksaneille lipuke, jota vastaan saa ruuan kisakeskuksessa. Ruokailu sisältää pastaruuan, salaatin, leivän, levitteet, ruokajuoman ja kahvin. Ruualle on kasvis- ja gluteeniton vaihtoehto (kerro tarpeesta ilmoittautumislomakkeessa). 

Kaikille kilpailijoille on tarjolla maaliintulon jälkeen kisakeskuksella Pingviini-jäätelöpallo. 

Peruutusehdot

Sairastumistapauksissa joukkue vastaa itse varajäsenten hankinnasta eikä osallistumismaksua palauteta.

Jos järjestäjä joutuu perumaan tapahtuman viranomaisten rajoitusten tai muun ehdottaman pakottavan syyn takia, pidättää järjestäjä 10€:n toimistomaksun osallistumismaksusta. Loppuosa palautetaan osallistumismaksun jo maksaneille.


Kysymyksissä ole tarvittaessa yhteydessä järjestäjään: tatu@multievent.fi


Muuta


ILMOITTAUTUMINEN JA MAKSUT

Ilmoittaudu kisaan mukaan sivuston lomakkeen kautta ja maksa osallistumismaksu järjestäjän tilille verkkopankkisi kautta. Ilmoittautumisesi on vahvistettu vasta, kun joukkueenne on suorittanut osallistumismaksun. Osallistumismaksu määräytyy maksuajankohdan mukaan: 

Maksuporras 1: 160 €/joukkue 1.4.2024 klo 00.00 mennessä (+ mahdolliset ruokailut, 12e/hlö). 

Maksuporras 2: 180 €/joukkue  1.7 2024 klo 00.00 mennessä (+ mahdolliset ruokailut, 12e/hlö). 

Maksuporras 3: 210 €/joukkue 15.7.2024 klo 00.00 mennessä (+ mahdolliset ruokailut, 12e/hlö). 

Ilmoittautuminen eri sarjoihin päättyy 15.7.2024  tai kun sarjan paikat on myyty loppuun.

Suorita ilmoittautumisen jälkeen joukkueen maksu kokonaisuudessaan järjestäjän tilille, sisällytä maksuusi ruokailut, ja syötä seuraavat tiedot maksun aikana:

TILINUMERO: FI19 1264 5000 0255 42 Nordea 

MERKITSE SAAJAKSI: Multievent Oy 

VIESTIKENTTÄÄN: joukkueen nimi

Liikuntaedut 

Tärkeä: Ilmoita Smartum/Epassi/Edenred maksusta järjestäjälle (tatu@multievent.fi) 

Voit maksaa liikuntaeduilla osallistumisen tapahtumaan. Maksa liikuntaetusovelluksella, palveluntarjoaja on Multievent Oy. 


MITÄ JÄRJESTÄJÄ TARJOAA KISAMAKSUASI VASTAAN? 

OSALLISTUJAN VARUSTEET

PAKOLLISET VARUSTEET (JOUKKUE)

 HUOMIOT:  


SUOSITELTAVIA HENKILÖKOHTAISIA VARUSTEITA

Säännöt

Huom. Kilpa-Marskin osalta sääntöjä tarkennetaan myöhemmin Suomen seikkailu-urheiluliiton ohjeistusten mukaisiksi. 

Kilpailuaika

Reitillä etenemiseen joukkueella on käytössä maksimissaan: Kilpa-Marski 7 h, Kunto-Marski 6 h. Maksimiajan ylitys aiheuttaa hylkäyksen. 

Yleisiä sääntöjä

Kilpailussa liikutaan alueella, jossa on muita ihmisiä ja liikennettä. Muut ihmiset on ehdottomasti otettava huomioon ja yleisiä liikennesääntöjä on noudatettava. Liikenteessä on noudatettava erityistä varovaisuutta ja mahdollisia teiden ylityspaikkoja on noudatettava. Ihmisten piha-alueita tulee kunnioittaa ja niiden läpi kulkeminen on kielletty, ellei sitä erikseen ole sallittu. Järjestäjän asettamia liikennemerkkejä on noudatettava (esim. STOP-merkki). 

Joukkueen jäsenten tulee kulkea koko suorituksen ajan näköetäisyydellä (100 m) toisistaan ja käytävä rastin läheisyydessä 10 metrin säteellä, ellei reittikirjassa tai muissa kilpailun aikaisissa ohjeissa muuta sallita. 

Elektronisten ja erilaisten paikannuslaitteiden käyttö kilpailun aikana on kielletty. Voit ottaa suorituksen datan talteen kuitenkin esimerkiksi sykemittarin avulla.

Roskaaminen kilpailun aikana on kielletty.

Pakolliset varusteet on kuljetettava mukana koko seikkailun ajan, jollei reittikirjassa ole muuta mainittu tai rastihenkilö muuta ohjeistanut. Juostessa/melonnassa ei ole tarpeen järjestäjän puolesta käyttää pyöräilykypärää. 

Yleisten sääntöjen rikkomisesta joukkueelle määrätään tapauskohtaisesti aikasakko tai hylkäys. 

Turvallisuus 

Kilpailijat vastaavat kilpailussa omasta vakuutusturvastaan. 

Kilpailumateriaali luovutetaan, kun molemmat joukkueen jäsenet ovat allekirjoittaneet vastuuvapauslomakkeen kilpailutoimistossa. 

Mikäli kilpailun aikana sattuu vakava tapaturma, ota tarpeen vaatiessa suoraan yhteys 112. Mikäli kilpailija havaitsee tapaturman sattuneen toisen/toisten kohdalle, on varmistettava, tarvitseeko tapaturmaan joutunut apua. Lisäksi on varmistuttava siitä, että tarvittava apu on saapumassa paikalle. Avun antamiseen käytetty aika hyvitetään joukkueen tulokseen. 

Mikäli joukkueesi keskeyttää kilpailun ota yhteys tapahtuman järjestäjään Tatu Pulkkiseen 040 507 6666.  

Lähtö ja maaliintulo 

Joukkue vastaa siitä, että EMIT-kortti on nollattu ennen lähtöä. Kun joukkue saapuu maaliin, joukkueen on luetutettava EMIT-korttinsa tulospalvelussa. 

Kilpailijoiden tulee palauttaa vuokrakortit ja GPS-laitteet järjestäjälle kilpailun jälkeen välittömästi. 

Tulokset 

Reittikirjan määräämän reitin kokonaisuudessaan nopeimmin suorittanut joukkue on sarjansa voittaja. Reitin kokonaisuudessaan kiertäneiden sijoitukset määrittyvät maaliintuloajan mukaan. 

Reitin kokonaan kiertäneiden jälkeiset sijoitukset määräytyvät sen mukaan, kuinka pitkälle joukkue on edennyt reittikirjan ohjeiden mukaisesti ennen väliin jätettyä rastia (rasti jätetty hakematta tarkoituksellisesti tai vahingossa).

GPS-seurantaa voidaan käyttää rastilla käymisen todentamiseen epäselvissä tilanteissa. 

Joukkue vastaa itse siitä, että saapuu maaliin ennen sarjansa maalin sulkeutumista. Maaliin saapuminen maalin sukeutumisen jälkeen aiheuttaa hylkäyksen. 

Pois jääneistä rasteista joukkueelle määrätään aikasakkoa 1 h, ellei reittikirjassa rastin ohessa muuta mainita. Joukkue vastaa siitä, että tekee rastien leimaukset reittikirjan ohjeiden mukaisesti. Järjestäjän välineistä tai toiminnasta johtuneista puuttuneista rastien leimauksista ei sakoteta. 

Suorittamaton tehtävärasti eli QUEST-rasti aiheuttaa 1h aikasakon ellei toisin mainita rastiohjeissa tai reittikirjassa.

Sakkoajat lisätään joukkueen loppuaikaan maaliintulon jälkeen.